tisdag 16 februari 2010

Den mystiska raden

Jag går igenom min telefon och en massa anteckningar som finns nedklottrade där. Skisser på låtar, bloggtexter, rubriker. Viktiga grejer som ska göras. Vaga idéer, starka argument. Nyanser av något ogreppbart. Och plötsligt finns där en märklig rad. Helt ensam står den som en egen post:

Min ursäkt, älskade, är blott en klen tröst.

Och jag minns inte hur jag tänkt. Jag vet inte varför den står där, varför jag skrivit ner den. Varifrån den kommer. Om det är ett citat ur något jag läst, kanske till och med ett känt citat som jag bara inte kan placera. Eller en påminnelse om något någon sagt - troligtvis Lisa då - för det är lite i svåraste laget för att ha kommit ur Allan lilla mun. Och hon slänger ur sig sådana där sköna rader till som tätt, Lisa. Men vad har hon ursäktat sig för - i så fall?
Framför allt undrar jag hur jag tänkt använda raden? Varför den är viktig? Var den passar in?

Här? Är det så enkelt. Kanske.


Läs även andra bloggares åsikter om
Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar