fredag 5 februari 2010

Bloggberoende

Jag har stressat ohälsosamt mycket idag. Så där så man har träningsverk i ansiktet för att man suttit och spänt käken så mycket. Eller är det bara jag? Och när jag kom hem så hade jag fortfarande inte hunnit skriva någon fredagsblogg och det grämde mig och jag ojade mig. Oj oj oj, sa jag. Och Lisa som är så vacker idag klappade mig på kinden och sa att det gör inget för man måste inte skriva varje dag.
Måste man inte?
Nej, det måste man faktiskt inte, sa hon klokt. Idag ska du inte blogga. Och så gav hon mig en kall spansk öl. Det kändes skönt. Bloggångensten släppte lite. Stressen rann av. Jag lovade att inte närma mig datorn. För mitt eget bästa.

Men så är det ju mammakväll igen. Och jag blev ensam med Milla och den nedsläckta datorn. Och så somnade Milla i min famn. Och datorn lockade lite trollskt. Kom, koooOOoom, viskade den. SääÄÄÄÄTT påå miIIiig!

Och gissa vad jag gjorde då?


Läs även andra bloggares åsikter om
Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar