tisdag 1 december 2009

Dagens visa

Jag vet inte varför jag tycker det är så fascinerande? Varför jag finner det så konstigt att han lärt sig någonting alldeles själv. Helt utan mig. Och att han därför kan nåt som inte jag kan. Det gör mig nästan lite svartsjuk.

Vi satt och fixade i ordning oss inför natten så föll han ut i sång och jag kunde inte sjunga med för jag visste inte orden. Jag hade aldrig hört denna visa som han nu presenterade för mig men jag tyckte den var rolig för han började sjunga den med fantastisk timing - precis när jag visade lågt tålamod vid pyjamaspåtagningen. Det var som ett skämt. Men han skrattade inte. Jag, däremot, log och blev helt varm och tårmild och tänkte att; jävlar, vad stor han har blivit som kan egna sånger och allt!

Sen sprang jag och hämtade mobilen och började regissera.



Och undrar vi ju alla; hur går den efter karameller?

______________________________
Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Intressant.se

1 kommentar: