torsdag 24 december 2009

Julrim

Idag har jag helt försummat min blogg
Och nu sitter jag här och skäms med en grogg
För dagen här gått åt att rimma och rimma
och jag är helt uppslukad i en tät rimdimma
Det är som en hang up som aldrig släpper lös
Eller så är jag kanske lite väl ambitiös
Och på stan har jag varit och shoppat jul
och stressat och flängt - det var inget kul
Men jag fann vad jag sökte och nu är jag pank
Alltså man borde ju råna en bank
Och imorgon är dopparedan
Nej, klockan är över tolv, för fan
Julaftonen är redan helt över mig
och med den tanken kanske friden infinner sig
Och snart kommer väl tomten in här med ett tjut
när han snubblar på alla fällor som Allan lagt ut
små bilar som rullar på hjul av plast
som ska föra fram sin skäggiga last
rakt in i ett minfält av legobitar
som perforerar tomtefoten med sina små nitar
och när han där sitter fast i allt leksaksstrul
ska Allan hoppa fram och ropa; God jul!
För han ville se tomten- han är så nyfiken
kan tro att han kanske blir besviken
när han vaknar i ottan utan skäggig gubbe
men med kompenserande paket vid granens stubbe
Jag stämplar ut i denna sena timma
God jul allesammans - Nu slutar jag rimma.



Läs även andra bloggares åsikter om
Intressant.se

2 kommentarer:

  1. Vilken prestation! ;-)Det är underbart med julklappsrim, fast det kan bli tröttsamt om det är för många paket. Här var vi 18 stycken som bytte julklappar, inte en vers så långt ögat nådde! ;-)
    En fin fortsatt jul och gott nytt år önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. 18 klappar låter som en mardröm. Med min ambitionsnivå skulle det ta dagar i anspråk. Alla mina rim är A4 långa och väldigt väldigt bra (förstås;). Jag skulle säkert få för mig att publicera hela samlingen här om jag inte haft lite självrespekt. God jul!

    SvaraRadera