måndag 31 maj 2010

Den omtänksamma pappan

Omtänksam man till sin älskade, tillfälligt utmattade kvinna.

- Men Lisa, gå och lägg dig i en halvtimma och ta igen dig för guds skull, medan Milla sover. Jag fixar käk till Allan nu så käkar vi två sen. Inga problem.
- Åhh... får jag? Sova? Men vi har ingen mat hemma!
- Jag rör ihop nåt. En gryta. Kanske kan jag baka lite bröd - sov bara.
- Okej... är du sä...
- Men gör det bara!

Omtänksam pappa till sin älskade, tillfälligt utmattade son.

- Hej Allan. Tittar du på teve?
- Mmm... Var är mamma?
- Hon sover lite. Är du hungrig?

- Jaaa, jag är jättehungrig!
- Bra, vill du äta framför teven?
- Jaaaaa!
- Bra! Vill du ha pizzan som blev kvar från igår?
- Jaaaa...
- Vill du ha den kall?
- Jaaa, jag älskar den kall.
- Och jag älskar att du älskar den kall, Allan.

Och så kröp den omtänksamma pappan ner hos den trötta mamman och hon frågade sömnigt att; Skulle inte du laga mat till Allan? Och pappan svarade att han redan gjort det och sen slöt han ögonen och slumrade in han med för den omtänksamma pappan var också den utmattade pappan. Och så vilade de två en liten stund tills den kalla pizzan var uppäten och barnteven var slut och kvällen tog fart igen. För det gör den alltid. Tar fart. Igen.


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Intressant.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar