tisdag 20 april 2010

Äntligen; en mustasch!

Ni som har hängt med ett tag vet ju om min frustration kring min skäggbrist. För jag känner mig som den skäggiga typen men kan aldrig bli den skäggiga typen. Lite sorgligt faktiskt. Den unge mannens omöjliga drömmar om att bli någon annan. Det är ju faktiskt en identitetskris det där; att jag känner mig som någon jag inte är. Och så laddade jag hem den där appen och testade ett fuskskägg och mycket riktigt; det var jag.



Mustasch har jag dock och den är någorlunda tätväxt. Där är mina problem snarare av det praktiska slaget; jag får sällan till det. Men i morse, hör och häpna, så gick det. Jag tycker det i alla fall. Och för första gången på väldigt, väldig länge sänkte jag skäggtrimmern utan att ha låtit den jobba på överläppen mer än nödvändigt. Jag var så nöjd. Som ett barn på julafton var jag och sprang naken ut i köket till min familj och skrek; TITTA TITTA!
Och alla blev så glada och vi föll in i en spontan ringdans och ja... Vi spårade ur lite helt enkelt.
Sen bad jag Allan ta ett kort på mig och jag visade tydligt med händerna hur bilden skulle beskäras.



Allan undrade varför inte han kunde få en sån stilig mustasch som jag och då sa jag att det kunde han visst.



Så gick det till på morgonkvisten hemma hos Pappa Kalle. Hur gick det till hos er?


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
Intressant.se

6 kommentarer:

  1. Glädjande att se den stiliga mustaschen. Kul oxå att appen 'stachetastic kommer till användning.
    Mvh, skäggbloggen.se

    SvaraRadera
  2. Stiligt! Då väntar jag bara på foton av Lisas och Millas mustascher.

    SvaraRadera
  3. HaHa vad är grejen med denna skägghysteri som intagit sverige på senaste??
    Du ska ju vara glad (enligt mig och Guillaume) att du slitter raka sönder dig i ansiktet på morgnarna. Guillaume håller ju till och med på med en laserbehandling för att slippa hår i ansiktet för gott...!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag jobbar med Carlos Rojas för kampanjen -Klart jag ska vara hemma! Där vill vi få fler pappor att ta ut mer föräldraledighet. Carlos är peppad på att prata lite med dig ang ev intervju för hemsidan. Kika gärna på www.klartjagskavarahemma.se , och om det låter intressant får du gärna maila. carlos@klartjagskavarahemma.se

    www.klartjagskavarahemma.se

    Hälsningar Lovisa

    SvaraRadera
  5. Skäggbloggen - Appen är sjukt kul och har spridit sig bland mina vänner så pass att alla jag känner numera bär ett virtuellt lösskägg.

    Ewa - Jag beräknar chansen att Lisa skulle gå med på att visa sin mustasch här på bloggen till obefintlig.

    Alice - Laser har man väl i svärd?

    Lovisa - Jag har försökt maila Carlos på angiven adress men mailet studsar.

    SvaraRadera